Kundeservice


Vanlige spørsmål og svar

Hvor lang tid tar det før jeg mottar min bestilling?

Vi sender som regel ut bestillinger samme dag som de blir bestilt. Vi bruker Posten / Bring som transportør, og vi opplever normalt at en bestilling normalt bruker to virkedager fra den er bestilt til den er framme i postkassen.

For bestillinger fra Danmark blir pakken sendt med DHL Express. Disse bestillingene blir hentet første virkedag etter bestillingen er gjennomført og blir normalt levert allerede påfølgende dag.

Hvor finner jeg sporingskoden min?

Hvis du har oppgitt telefonnummer i din bestilling og har installert Posten-appen, vil du normalt få varsel om forsendelser fra oss automagisk.

Hvis du har opprettet bruker hos oss, kan du logge inn på Min side > Ordre og klikke på den ordren du leter etter. På denne siden vil du normalt kunne se sporingskode for din forsendelse. Om denne mangler, kan du sende oss en e-post til [email protected] hvor du oppgir ordrenummeret på din bestilling.

Merk! Når bestillingen er sendt med Pakke i postkassen vil det være begrenset sporingsinformasjon, og selv om pakken er på vei, kan det ta opp til 24 timer før det vises informasjon om forsendelsen hos Posten.

Det er noe feil med bestillingen min

Vi gjør vårt beste for at du skal være fornøyd med produktene du kjøper hos oss. Om du opplever feil, mangler eller skade på en bestilling, ta kontakt med oss på [email protected] og forklar hva som har skjedd. Hvis det er skade på produktet, ta gjerne et bilde av skaden. Da vil vi raskt finne en god løsning på problemet!

Sendingen var for stor til å leveres i din postkasse – hva skjer nå?

Hvis postkassen er full eller for liten til pakken fra oss, blir den innlevert til nærmeste postkontor samme dag som den var forsøkt utlevert. Du vil motta en hentelapp i postkassen og gjennom Posten-appen dersom du har denne installert. Hvis denne meldingen har stått uendret mer enn en dag eller to, kan du kontakte Posten/Bring direkte her, eller ta kontakt med oss for hjelp via [email protected]

Jeg har bestilt, men ikke mottatt ordrebekreftelse

Alle som bestiller og får bekreftelse om at ordren er mottatt, skal motta en e-post med ordrebekreftelse. I noen tilfeller kan det hende at ordrebekreftelsen som skal komme på e-post ikke kommer fram. Dersom du ikke mottar ordrebekreftelse på e-post innen en time etter du har gjennomført kjøpet, ta kontakt med oss for å sjekke at bestillingen har gått gjennom.

Før du tar kontakt, vær sikker på at du har sjekket søppelpost eller reklame-mapper i ditt mailprogram.

Merk! Microsofts e-posttjenester (@hotmail.com, live.com/.no og office.com) avviser for noen e-poster fra kjente adresser. Dersom du har en e-postadresse fra Microsoft og ikke mottar ordrebekreftelse, ta kontakt på [email protected] eller på Instagram (@handmadeby.no) slik at vi kan hjelpe deg.

Rabattkoden virker ikke – hva skal jeg gjøre?

Det kan være flere grunner til at en rabattkode ikke fungerer eller er ugyldig. De vanligste er:
• Koden har utløpt på dato og kan ikke brukes lenger
• Koden har bruksbegrensninger, og har blitt brukt maks antall ganger
• Koden kan ikke brukes på en eller flere av varene du har i handlekurven
• Koden kan ikke brukes sammen med andre rabatter eller koder
• Du har lagt inn koden i feltet for gavekort i stedet for rabattkode

Dersom du har mottatt en unik kode som ikke fungerer, ta kontakt med oss for hjelp!

Bestillingen min med Klarna går ikke gjennom – hva skal jeg gjøre?

På grunn av en feil i Klarna sin betalingsløsning, hender det at ordren ikke gjennomføres når du prøver å bestille når du besøker nettbutikken direkte fra Instagram. Dersom du ønsker å bruke Klarna, forsikre deg om at du har åpnet nettsidene gjennom en vanlig nettleser (Safari, Chrome eller lignende) på telefonen din. Både Vipps og betaling med kort fungerer som forventet gjennom Instagram-appen, dette er kun et problem hos Klarna.

Jeg skal fylle ut et gavemerke, men hva betyr vaskesymbolene på kortet?

Se vår oversikt over vaskesymbolene og hva de betyr her

Jeg skal fylle ut et allergenkort, men hvordan vet jeg hvike allergener som skal merkes?

Se vår oversikt over allergener og hva det betyr her

Kan jeg handle fra Handmade by_ i andre land?

For øyeblikket er det kun mulig å handle hvis du bor i Norge eller Danmark. Pris på produkter og frakt er forskjellig basert på leveringsadresse.
For levering til Norge gjelder priser oppgitt i Norske kroner.
For levering til Danmark gjelder priser oppgitt i Danske kroner.

Må jeg betale fortolling hvis jeg kjøper fra Danmark?

Hvis du bruker DHL Express skal du ikke betaler importfortolling og avgifter. Ta kontakt med [email protected] dersom du får tilsendt gebyr for fortolling.
Hvis du bruker Brevpost kan du måtte betale 25% skatt ved import.

Jeg skal sende til Danmark, men kan ikke velge brevpost

Brevpost er kun tilgjengelig for små pakker og er beregnet for våre papirprodukter. Dersom du har store eller tunge varer i handlekurven, vil du ikke få Brevpost som et alternativ.

Hva er brevpost?

Noen kunder kan velge å sende sin bestilling som Brevpost. Denne leveringsmetoden har lengre leveringstid (5-7 virkedager), men er langt rimeligere.

For kunder i utlandet kan det påløpe tollimport og avgifter ved levering.

Brevpost har ikke sporing og har ingen leveringsgaranti.
Brevpost har størrelses og vektbegrensning, og er derfor ikke tilgjengelig for bestillinger som inneholder store eller tunge produkter.

Kontaktinformasjon
E-post:
[email protected]
Telefon: +47 919 202 88

Retur- og besøksadresse:
Handmade by_
Idrettsveien 1, 1400 SKI